Jak wybrać dobre zdjęcia na stronę?

blog-mergency

Wybór odpowiednich zdjęć na stronę jest bardzo istotny, gdyż budują one klimat strony, czynią stronę bardziej atrakcyjną oraz zachęcają do zapoznania się z ofertą. Badania pokazują, że to właśnie zdjęcia lub grafika wpadają nam w oko jako pierwsze, a dopiero potem przechodzimy do przeczytania artykułu. Jednak dobór zdjęć może się okazać nie lada wyzwaniem. Oto kilka zasad, które warto wykorzystać, wybierając zdjęcia na stronę.

 

Tematyka zdjęć. Zastanów się dokładnie nad przekazem, produktem, który promujesz oraz co jest celem strony. Odbiorca, wchodząc na stronę, w przeciągu kilku następnych sekund ocenia czy znajdzie na niej produkt, którego szuka. Zdjęcia pomagają zilustrować i przedstawić tematykę strony, a co za tym idzie, zatrzymać odbiorcę by zapoznał się z ofertą.

Jakość zdjęcia. Jakość jest bardzo istotna. Odbiorcy często oceniają profesjonalizm firmy po stronie internetowej. Zdjęcia słabej jakości, nie dadzą odbiorcy tego „WOW”, a także odbiorca może mieć wątpliwości co do autentyczności firmy lub jakości produktu czy usługi. W niektórych przypadkach warto jednak przeplatać profesjonalizm z autentycznością. O co w tym chodzi? Otóż umieszczanie na stronie mało profesjonalnych zdjęć lub filmików zrobionych, na przykład telefonem, dodaje stronie autentyczności, pokazuje, że promowany przez nas produkt to nie tylko piękne zdjęcia z zatuszowanymi niedoskonałościami. Zwiększa to zaufanie do Twojej witryny. Warto pamiętać, że takie zdjęcia-samoróbki powinny być tylko dodatkiem, żeby wszystko razem wyglądało „ze smakiem”. (zobacz również: „Jak zmniejszyć zdjęcie bez utraty jakości”).

Kolory fotografii. Dobranie zdjęć do strony tak, aby tworzyły całość, to nie takie proste zadanie. Otóż,tu czerwone, tam zielone, żółte i niebieskie może wyglądać niekorzystnie. Takie „kolorowe” rozwiązania wyglądają dobrze w grid’zie, aczkolwiek też muszą być odpowiednio dobrane, by dały oczekiwany efekt. Warto dobrać zdjęcia względem naszej strony. Jeśli strona jest „jasna” – dużo bieli, jasne róże, szarości – warto wybierać zdjęcia, które również mają w sobie dużo bieli, jasnych szarości oraz pastelowych kolorów. Jeśli na stronie przeważają mocniejsze kolory, warto poszukać wątku o podobnej kolorystyce, tak by nadać stronie spójność.

Wedle tematu. Nie każda strona musi wyglądać zniewalająco. Dlaczego? Ponieważ to nie jest głównym celem. Główny celem jest dobry przekaz oferty, którą promujesz. Jeśli jesteś firmą, która oferuję usługi administracyjne, Twoja strona musi przedstawiać Cię, jako osobę odpowiedzialną, profesjonalną, ale także miłą, swobodną i godną współpracy-takie też muszą być Twoje zdjęcia. Jeśli jesteś grafikiem lub artystą, musisz promować swoją kreatywność, inność, oryginalność. Dlatego właśnie, niektóre zdjęcia mogą być naprawdę dobre, ale odbiegające od tego, w jaki sposób chcesz się zaprezentować. Natomiast inne mogą nie wyglądać tak na topie ale doskonale odzwierciedlają Twój przekaz, a co za tym idzie, sprzedają Twój produkt czy usługę.

Zakładka ” O NAS „. To świetne miejsce na przedstawienie własnej osoby. Zdjęcie Twojego zespołu i kilko słów o Tobie lub pracownikach zwiększa autentyczność firmy, a także budzi sympatię u odbiorcy, a co za tym idzie, daje to większe szanse, by odbiorca został Twoim stałym klientem.